بوم کسب و کار در کسب و کار

در مقاله های قبلی به تعریف بوم کسب و کار و اینکه چرا باید از بوم کسب و کار استفاده کنیم توضیحاتی مطرح گردید و عنوان شد که این بوم بیش از همه به دلیل کمبود سرمایه در

کسب و کارهای کوچک حائز اهمیت است زیرا سبب جلوگیری از هدر رفت سرمایه می شود و بوم نیز این گونه تعریف شد که اگر قرار باشد کسب و کار خود را در چند دقیقه توضیح دهیم مهم‌ترین ابزار برای این کار بوم کسب و کار است که در یک نگاه نسبتاً عمیق می توانیم تمامی زوایای کسب و کار خود را ببینیم.


 در مقاله های قبل به دو جزء مشتریان و ارزش پیشنهادی پرداخته شد و در این شماره به سایر عوامل بوم که کانال های توزیع یکی از آن ها می باشد می پردازیم.


در کانال توزیع به این نکته می پردازیم که چگونه کالای تولیدی را توزیع خواهیم کرد. برای مثال ما در کسب و کار خرد و خانگی دو کانال عمده توزیع کالا داریم ، که از طریق تبلیغات خصوصاً در

فضای دیجیتال در معرض دید چشم مشتریان خودمان را قرار می دهیم تا ما را بیابند و به سراغ ما بیایند و یا باید کالایی تولید کنیم که مشتری بنا به نیاز و یا مشکلش ما را پیدا کند که در این حوزه به صورت تخصصی تر در ادامه خواهیم پرداخت. اما توجه به این آیتم در بوم کسب و کار نشان دهنده آن است که حتماً باید قبل از تولید برای کانال توزیع چاره ایی بیاندیشیم.


آیتم بعد ارتباط با مشتریان است و پاسخ به این سوال که چگونه قرار است با مشتری ارتباط داشته و آن را حفظ کنیم؟

ادامه مطلب


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها